fredag, februari 10, 2006

Vad jag kollar på just nu


Att följa med i alla serier som sänds är så klart praktist taget omöjligt.
Det gör jag inte heller - långt därifrån, men här är det jag tycker är bäst just nu:

Veronica Mars - Onsdagar på UPN. Svt plockade upp den här fantastiska serien om allas vår favorithighschooldeckare typ 1,5 år efter den fick amerikansk premiär. Första säsongen var briljant. Den andra om möjligt ännu bättre.

The O.C. - Tredje säsongen började svagt och jag tappade intresset, men ett inlägg på 43 minuter fick mig att titta ikapp, och nu är jag fast igen. Visst har karaktärerna blivit grymt mycket tråkigare sedan första säsongen, men Seth Cohen på gräs är faktiskt obetalbar.

Sleeper Cell - Miniserie från Showtime om en F.B.I-agent som nästlar sig in i en terroristcell medan de planerar ett jättedåd i Los Angeles. 10 svettiga avsnitt som är inköpta av Svt men ej tablålagda än.

How I met your mother - Ganska traditionell sitcom men med en fantastisk cast. Avsnittet där huvudpersonen Ted träffar Veronica är kanske det sötaste som någonsin sänts i tv.

Magnum P.I - Nostalgifest på dvd:n. Plöjer just nu tredje säsongen.

Bones - Egentligen en uppenbar C.S.I-rippoff om superrättsantopologen Temperence Brennan som hjälper F.B.I att lösa gamla mordfall. Men bra manus och kul skådespelare gör att det ändå är väl värt att titta på.

24 - Femte och kanske bästa säsongen. Just nu vansinnigt spännande.

Däremot har jag för tillfället lagt ner Lost (det händer ju aldrig något!), Prison Break (men funderar på att börja kolla igen) Numb3rs (mycket svagare andra säsong), Commander in chief (la ner efter två avsnitt. Uselt, trots Kyle Sekor), Desperate Housewives (med mystiken borta blev det bara skräp kvar), C.S.I New York (sämsta varianten) och C.S.I Miami (men tänker kolla ikapp).

Och så väntar jag spänt på fortsättningen av Entourage (Johnny Drama!) och Deadwood. Och på nästa dvdutgåva av C.S.I.