tisdag, april 11, 2006

Bauer i en svacka

Det var tydligen omöjligt att klara av tempot, spänningen och kvaliteten i 24 avsnitt. Missförstå mig inte nu – femte säsongen av 24 är den överlägset bästa hittills. Och bland det bästa som går på tv. Men förutom de tio sista sekunderna i förra avsnittet har de två senaste veckorna faktiskt varit en besvikelse.
Ribban är ju onekligen högt lagd efter femton furiösa 43-minutare, men det är ändå synd att manusförfattarna slappnar av så här precis innan upploppet. Gårdagens avsnitt tillförde ju ingenting, möjligtvis undantaget scenen där First Lady Logan bad om ursäkt till sin make för hennes tidigare bristande förtroende för honom. Om hon bara visste, liksom. Annars – snark!

Fast jag väljer att se det som en uppladdning inför det spektakulära slutet. För visst måste det gå att ta det här i hamn på ett bra sätt? Med start på måndag, tack.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

håller inte alls med, faktiskt. Att dottern ringde 911 och Henricksen sköt ihjäl ambulansmännen var en riktig rysare, och andra höjdpunkter var dialogen mellan Logan och vice-presidenten, dialogen mellan paret Logan som du nämner, hela bankhistorien, det mästerliga klippet mitt i dotterns gallskrik när hon såg Henricksen, och så - mest av allt: MUSIKEN. Den får jag återkomma till på WS.

12:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Jo, storyn hänger ihop bättre än väntat, också. Snabbkikade tillbaka på några avsnitt och insåg att det var tämligen vattentätt och med flera finesser som man nog bara kan upptäcka retrospektivt.

12:03 fm  
Anonymous Anonym said...

(Syftade alltså på hela Logan-grejen, där...)

12:04 fm  
Blogger Måns said...

Mmm, musiken glömde jag. Surfgitarrpulpfictionracet inne på banken var spännande. Men storymässigt har jag faktiskt suttit och smågäspat (nä, men nästan) de senaste två veckorna...

12:06 fm  
Blogger Måns said...

...jag satt faktiskt mest och funderade på hur mycket Hewlett-Packard pröjsat för att inreda CTU:s datorpark. Och vad en sån där cool utdragbar burk kan tänkas kosta. Jag vill ha!

12:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Henricksen är med i Big Love... Peter Wellers karaktärs Henderson, menade jag såklart.
F.ö. smågäspar jag till det mesta jag ser. Tills jag stupar.

12:28 fm  
Anonymous Anonym said...

CTU körde med 2/3 Dell och 1/3 Apple i säsong 1, vill jag minnas.
FBI har billiga HP-skrivare i Sleeper Cell.

12:29 fm  
Anonymous Anonym said...

HP? Vad jag såg kör de enbart Dell i serverrummet, och 1U skärmen/tangetbord Chloe använde ser man i varenda serverhall.

Annars har det väl varit som kjell säger, en blandning mellan Dell och Apple.

3:29 em  
Blogger Måns said...

Det är möjligt att det var Dell och Apple i början. Nu är det dock HP.
Kolla här.
(Visst, det är en något mörk bild, men loggan är utan tvekan HP:s)

5:56 em  
Blogger Måns said...

Bilden är från avsitt 12 säsong 5. Fox hemsida.

5:57 em  
Anonymous Anonym said...

Åh. Vad söta och nördiga ni är.

Glad påsk-puss!

6:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home