onsdag, februari 22, 2006

Wild Kids tillbaka


Svt har till slut tänkt om och gör en ny säsong av Wild kids.
Första säsongen var ett slags Expedition: Robinson för ungar, men med skillnaden att kidsen röstades in i stället för ut.

Och trots att jag absolut inte tillhörde målgruppen såg jag varendra program med stor behållning.
De deltagande ungarna var fantastiska - unika karaktärer som gick rätt igenom rutan (lillgamla Axel borde fått Aftonbladets tv-pris).
Och Ola Lindholm var helt perfekt i sin programledarroll. Som en shysst storebrorsa med ett genuint intresse för de deltagande.

Ola var också grymt besviken när Svt direkt inte ville göra en fortsättning, men efter sitt fiasko med fantastiskt usla Skrotslaget är han alltså tillbaka i sitt favoritprogram igen.

Precis som förra gången spelas Wild Kids in på Kolmården.
Och det var väl det jag hade mest problem med under första säsongen. Produktplaceringen och den gratisreklam som pumpas ut för en nöjespark till landets alla tolvåringar är inte direkt subtil. Jag kan bara ana hur det låtit i målgruppens tv-soffor:
"Mammaaaaa, kan inte vi också åka till Kolmården och leka Wild Kids".
Speciellt diskutabelt blir ju det nu när Kolmården faktiskt öppnat en speciell WK-temaavdelning.
Men. Bilderna från de Östgötska skogarna vägde trots allt upp för det magsura.

De deltagande ungarna lär få en sommar de aldrig kommer glömma.
Deras klasskompisar - och jag - bänkar oss nästa vår för att kolla.

15 Comments:

Blogger Hannah said...

Hurra!

6:22 em  
Anonymous Anonym said...

Haha xD OMG, wild kids var otroligt bra, verkligen.

11:58 em  
Anonymous Anonym said...

Kul att ni uppskattar programmet. I år kommer det att hända stora grejjer. det kan jag lova.

Ola Lindholm

5:58 em  
Anonymous Anonym said...

hur blir man med i wild kids ??

10:12 em  
Anonymous Anonym said...

de va ja som j´va me=)

2:36 em  
Anonymous Anonym said...

kmr det att komma mer av wild kids?? asså nu är det ju sommaren 2007 men kmr det att komma nått på sommaren 2008 elr 2009 ?? för jag vill verkligen att det ska fortsätta men folk säger att det inte kmr det för att ola lindholm ine vill det men jag hoppas verkligen att det kmr att komma mer av Wild kids

1:11 em  
Anonymous Anonym said...

finns de någonstans man kan se dom avsnitten som gick 2007?

6:34 em  
Anonymous Anonym said...

vart anmäler man sig för att vara med i wild kids 2009?

4:22 em  
Anonymous Anonym said...

vart anmäler man sig

2:43 em  
Anonymous Anonym said...

vart anmäler man sig

8:15 em  
Anonymous Anonym said...

I love you wild kids hur anmäler man sig?? till wild kids 2009

8:37 em  
Anonymous Anonym said...

Har anmäler man sig? :)

5:46 em  
Anonymous Anonym said...

Hej :) Jag vill gärna veta vart man söker till wildkids. Är det försent? jag tittar på pogramen varje gång och önskar att jag vorit där själv:) Men jag ska fylla 12 så om det är försent att anmäla sig nu så kan jag inte vara med nästa år! :( det är dåligt med åldersgränsen :D:D Men hoppas att det inte är försent:)

7:35 em  
Anonymous Meej<33 said...

Jag vill väldigt gjärna vara med i Wild kids hur anmäller man sejj??

Kramisar:Meeej<33 Hehe
Någon som krockar jag bugar och bockar!!!!

8:20 em  
Anonymous Anonym said...

hur anmäler man siig? XD

2:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home