torsdag, mars 09, 2006

Populärt skräp


I inlägget här nedanför sågar jag som bekant första avsnittet av The Unit.
Noterar att Kjell tycker annorlunda, och av tittarsiffrorna att döma har ju han rätt.

Premiäravsnittet visar sig nämligen vara den största tittarsuccén hos en debuterande serie 2005/06 med 18,5 miljoner tittare. Den tidigare ettan var Commander in cheif (också skräp) som sågs av 16,4 miljoner. Tv Squad var förresten inte heller direkt impade.

Jag håller dock med om att det fanns skäl att hoppas på The Unit - David Mamet, Dennis Haysbert och Robert Patrick var som sagt tre sådana, och trots att jag alltså blev grundligt besviken av första avsittet tänker jag nog kolla ett par till innan jag ger upp fullständigt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag var nog väl otydlig i min text, förstår jag. Jag gillade inte alls The Unit. Den var "intressant", av nämnda orsaker; hade intressanta detaljer som jag är nyfiken på att följa ett tag till, men som helhet var det en lika kylig, misslyckad Mamet som hans filmer "Spartan" och "Heist".

4:36 em  
Blogger Måns said...

Ah, I see.
Det verkar dock som om Mamet tar ett steg tillbaka om ett par avsnitt. Det kanske kan verka till det bättre i det här fallet.

8:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home