onsdag, maj 17, 2006

Nu är det EXTRA klart - Veronica Mars får börja på college

Andas ut alla skeptiker - nu är det definitivt att det blir en tredje säsong av Veronica Mars. Men det visste vi ju redan.

När förra veckans säsongsfinal innehöll dialogskiftet "CW?" "It's a done deal" (fantastiskt snyggt) blev iallafall jag säker på att det skulle bli en fortsättning, men både i kommentarerna till mitt inlägg och i forumet hos de svenska Veronica Mars-fansen uttrycktes fortsatt sund kepsis. Onödig sådan, visar det sig. För nu skriver Ausiello att han fått mail från serieskaparen Rob Thomas med bekräftelse om att deckardrottningen får förnyat förtroende i den nya kanalen CW.

Beroende på tittarsiffrorna blir det 22 nya avsnitt med Neptunes finest, som kan förkortas till 13 om tv-cheferna inte är nöjda med uppslutningen.

Rob Thomas har för övrigt sagt tidigare att upplägget för den tredje säsongen kommer att bli lite annorlunda. Istället för en enda lång story-arc kommer det istället delas upp på tre längre minimysterier över typ sju-åtta avsnitt var.

Så där, frid och fröjd och alla är glada. Om någon nu trots allt fortfarande är skeptisk avtäcker CW sitt höstutbud imorgon torsdag. Själv sitter jag här och gör vågen under tiden.

4 Comments:

Blogger Martin Degrell said...

Har just precis nu avslutat S2 (har panikartat scrollat förbi dina Veronica Mars-inlägg tidigare, men tänker nu läsa dem). Såg de sista tio avsnitten under helgen. Ofta makalöst bra. Jag var ett fan redan under S1E1, men andra säsongen har varit otroligt välgjord.

Och CW! Varför tänkte jag inte på det? Mycket snyggt.

Och du kanske har berört det någonstans, men: vad vet du om det där alternativa slutet på avsnitt 9 (Meg i sjukhusssängen precis efter V upptäckt hennes graviditet)? Var det meningen att vara där från början, men så ändrade sig någon?

12:30 em  
Blogger Måns said...

Haha, grattis till ett trevligt VM-maraton får man väl säga då! Känner igen det där med spoilerrädslan.

Megsekvensen kommer jag faktiskt inte ihåg. Det var ju typ fyra månader sedan. Måste kolla upp.

4:31 em  
Blogger Martin Degrell said...

V kommer in i Megs rum, Meg är i koma och uppkopplad till en massa maskiner. V ska precis gå när hon ser att Meg har en stor mage - hon är med barn. V sticker. Slut.

I det alternativa slut jag sett slutar avsnittet med att Megs galna mamma kommer in i rummet och kväver Meg med en kudde! Har snutten nånstans, kan ladda upp vid önskemål.

Antar att det fanns en subplot som innebar att Meg egentligen mördats, men det kanske blev lite väl mycket med tanke på allt annat som pågick.

5:03 em  
Blogger Måns said...

Aha, det var alltså det alternativa slutet som cirkulerade. Jag brydde mig faktiskt aldrig om att kolla upp det då.

Låter onekligen som om det skulle varit för mycket. Rob Thomas har ju fått kritik för att andra säsongen varit för rörig (jag tycker dock INTE det). Därav beslutet att låta tredje året delas upp i flera kortare minimysterier. (Eller så är det bara officiella förklaringen när det riktiga motivet i själva verket är att man bara garanterats 13 avsnitt...)

6:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home