torsdag, maj 11, 2006

Öppet brev till Entourage's Jeremy Piven

Bästa Jeremy Piven,

Jag har gillat dig länge nu. Har till och med för mig att du var en av de få anledningarna att kolla på Ellen för hundra år sedan. Och för ett tag sedan såg jag en hel romantiskt komedi med Mandy Moore, bara för att du gjorde en roll som secret service-agent.

Framför allt gillar jag dock din roll som Ari Gould i Entourage, och ser verkligen fram emot säsong tre i sommar. För trots att resten av rollbesättningen är lysande, har det hela tiden varit du som stått ut med ditt nyansrika porträtt av den neurotiska, revirpissande, rövslickande, manipulerande hollywoodagenten.

Döm därför om min besvikelse när jag ser trailern för din nästa film Keeping up with the Steins där du gör precis samma roll fast anpassad för en mainstreampublik. Filmens tema - en judisk hollywoodagent som med hjälp av sina kontakter ska fixa en rekordprålig bar mitzvah till sin son och därigenom överträffa sin agentkollega - har du ju dessutom redan avhandlat i ett avsnitt av Entourage. Varför göra det igen fast sämre?

Jag förstår att det lätt att hamna i ett fack och bli typecastad, men allvarligt talat? Att göra en dålig kopia av din karriärs främsta rollfigur kan väl aldrig vara särskilt smart. Oavsett hur mycket pengar du tjänar på det.

Med hopp om att det aldrig upprepas/
Måns

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Scenen när han blir utsparkad från kontoret är ju en klassiker.

6:28 em  
Blogger Måns said...

Exakt. Briljant är bara förnamnet.

3:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

2:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

2:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home