torsdag, maj 04, 2006

Det är detaljerna som gör det

Åh, jag älskar verkligen när tvseriemakarna slänger in små påskägg till tittarna. Hintar och ledtrådar i detaljerna som egentligen inte för handlingen vidare, men som ändå ger bekräftelse när man kollar upp dom.

Visst var det ABC som var först med den fejkade webbplatsen för flygbolaget i Lost. Ryktet om hur man skulle klicka på kabinkartan enligt den berömda talsekvensen från serien spreds snabbt på diverse fansajter för något år sedan. Nu kommer jag inte ens ihåg vad det var man fick se den gången, antagligen var det inte speciellt mycket, men minns iallafall ahaupplevelsen.

Det senaste exemplet är från Veronica Mars - så klart - där ett par internetdomäner i mailadresser flashar förbi i en scen. När man sedan kollar upp dessa domäner på riktigt länkar de båda till den officiella VM-sajten på UPN:s hemsida. Egentligen en smal sak, men oj så snyggt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Öht så använder de IT-tekniken riktigt smart i den serien.

Lite lustigt att det alltid står en vas, mugg eller nåt annat strategiskt framför laptopen för att inte visa loggan.

Inte för att jag tror det spelar så stor roll, alla vet att det är Mac hon använder iallafall.

3:54 em  
Blogger m said...

Ja, undrar om de får spons för att döpa en karaktär till det?

(Jag är lite sen på bollen här men jag har undvikit dumburken av rädsla för spoilers.)

11:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home