tisdag, april 25, 2006

Tisdagarna med Bauer - det blir inte heligare än så

Det har blivit mycket snack om 24 den senaste tiden, och jag är ledsen om jag upprepar mig, men shit alltså. Tisdagförmiddagarnas heliga stund med ett nytt avsnitt funkar faktiskt som en adrenalinspruta rätt in i hjärtat. Nu snurrar det bara.

Har du mot förmodan inte sett det senaste avsnittet läser du vidare på egen risk. Vi snackar bäst hittills - till och med bättre än när Edgar dog gasdöden på CTU. Och det känns (nu blir det här lite over the top, jag vet) som om man är med när tvhistoria skapas. Men det är svårt att inte ryckas med när det händer saker hela tiden.

Chloe som gör den avsatte CTU-bossen till sin egen praoelev. Försvarsminister Hellers självuppoffrande biltur utför ett stup. Att President Pussy till slut erkänner för sin hustru vilket svin han är. Presentationen av mästerhjärnorna med handsfree som ligger bakom hela plotten. Och så Jack Bauers fantastiska knep för att komma ombord på flygplanet i slutet. Dra på sig en luva och bära resväskor - fantastiskt.

Jag blir svettig bara av att tänka på seriefinalens dubbelavsnitt. Hur kan dom toppa det här? Va?