söndag, april 23, 2006

Stockholms bästa butik

Dagarna innan löning borde det vara förbjudet att ens närma sig östra Södermalm. För inte varje, men åtminstone varannan, gång jag går in i den lilla butiken på Skånegatan köper jag någonting - trots att min inköpslista egentligen var blank. Häromdagen kom jag till exempel ut med en jättefin liten bok om Ralph Wiggum, som blev en perfekt 30-årspresent till en kompis.

Och är det inte Simpsonsböcker så är det nån tvseriesäsong i region 1-utgåva, en cd med ett spännande omslag eller en pamflett av Kristian Luuks brorsa. Badlands utbud är verkligen på pricken, hela tiden, och killen bakom disken kan med järnkoll besvara alla frågor om releasedatum och sånt.

Dessutom känns det alltid sjuhundra gånger trevligare att handla saker som man får ta med sig hem direkt. Webbshopping i all ära, men att få klämma, vrida och vända på Deadwoods andra säsong är betydligt roligare än att sitta och vänta vid postfacket i dagar. (Var i helvete är min Magnumbox förresten, Swedisc? Det har gått två veckor nu!). Ja, Badlands är en oas för populärkulturnördar. Stockholms kanske roligaste affär.