lördag, juni 03, 2006

Favorit i repris - Eddie Murphy som Bill Cosby

Det sämsta med TV4-film - att de bara visar samma rulle om och om igen - kan också vara det bästa. Som just nu när filmen de kör på repeat är Eddie Murphys Raw.
Jag kom hem astrött i natt och skulle bara ta ett glas äppeljuice framför teven innan det var sovdags, men fann mig sittandes och kväva frustande fnissningsattacker för att inte väcka sambon. Det spelar ingen roll hur många gånger jag ser den - Raw är alltid, alltid lika hysteriskt rolig. Bäst av allt är kanske det här klippet, när Murphy fullständigt och på pricken avrättar Bill Cosby. Mannen som då, 1987, var störst av alla. I love it.

PS. Youtube innehåller för övrigt en hel del andra Eddie Murphypärlor som kan pigga upp vilken dag som helst. Och nästa gång Raw går på TV4-film är 10 juni klockan 22.00. Bara så ni vet. Ds.

3 Comments:

Blogger karin said...

åh, raw - den kan man verkligen se hur många gånger som helst. vad hände egentligen med eddie? och vad gör han nu?

5:52 em  
Anonymous Anonym said...

RAW, den blir aldrig tråkig :)

HALF!

6:49 em  
Anonymous Anonym said...

Hej. Såg att du gillar Raw, kolla gärna in min recension på min msn space sida där jag recenserar stand-up: http://axelfoleypresentsstandup.spaces.msn.com/

1:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home