tisdag, juni 13, 2006

Nu börjar jag förstå Sports Night-hypen

Kjell, Fredrik och alla ni andra: Tack för tipset om Sports Night!

Till slut blev nyfikenheten över ert peppande för stort så jag var tvungen att beställa hela DVD-boxen med Aaron Sorkins första serie. Nu har den kommit och även om jag bara hunnit kolla på piloten (galet mycket jobb, värmeslag och fotbolls-VM har inkräktat) inser jag redan nu att det här kommer bli en trevig bekantskap.

Återkommer med mer underbyggda åsikter när jag hunnit kolla igenom alla discarna. Hurra!

3 Comments:

Blogger Konrad Olsson said...

Kung! Återkom gärna med dina intryck och berätta om du tycker som Kjell, att den är BÄTTRE än Vita Huset.
Är själv sjukt sugen på att kolla upp den. Kanske blir ett sommarprojekt...

3:07 em  
Blogger Måns said...

Absolut, jag ska verkligen berätta vad jag tycker. Så mycket kan jag ju säga att jag stör mig vansinnigt på de pålagda skratten i början. Men någon sa att Sorkin lyckades förhandla bort dom rätt snabbt så det är bara att hoppas att det blir snart.

12:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, skratten försvinner rätt snabbt. Och det är ungefär efter halva förstasessen beroendet börjar sätta in. Sen under sista säsongen blir det sådär historiskt bra, ett teve-mirakel: när Sorkin ger uttryck för sin och hela castens nedläggnings-oro genom att låta story-arcen handla om ett stort hotande uppköp och omstrukturering av deras program.
Sports Night-maraton mellan VM-matcherna... det är kanske så tevekvällarna ser ut när man kommit till himlen.

1:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home