torsdag, mars 16, 2006

Juveltjuvar premiärvisas på nätet

Trailern för NBC:s nya storsatsning Heist är inte så där jättelovande, men eftersom jag är en sucker för "stöt"-filmer hoppas jag ändå. Dougray Scott (skurken i MI:2) leder ett gäng tjuvar som tänker råna tre juvelbutiker samma vecka som det är Oscarsgala. Samtidigt råkar hans nya flickvän vara polis och den som ska lösa fallet. Lägg till att Heist regisserats av Doug Liman som gjort Bourne-filmerna, och jag blir iallafall optimist.

NBC satsar också stort, och för att öka intresset ytterligare har kanalen lagt ut en teaser på MSN Video. Där kommer även de två första avsnitten att finnas tillgängliga.

7 Comments:

Blogger Andrea said...

Jag har alltid gillat Dougray Scott skarpt, däremot blir jag oftast sjukt nervös av "stöt"-filmer. Det känns kanske liite mossigt att göra tv av en "omöjlig" stöt, kan det bli mycket annat än en kopia av "Oceans"-filmerna och "Italian job"-filmerna?

12:28 em  
Blogger Andrea said...

Menar dock inte att jag tycker att ovanstående filmer var några mästerverk som inte kan göras bättre. Första Ocean's var i alla fall bra, trevlig ensemble och kul stöt.

Men Mark Wahlberg, hallå liksom...

12:30 em  
Blogger Måns said...

Näe, Italian Job är ju inte speciellt bra. Då är orginalet med Michael Caine från 60-talet bättre. Men Oceansfilmerna älskar jag.

Problemet är väl bara att de filmerna bygger rätt mycket på skådespelarnas charm, och jag vet inte riktigt hur charmig Dougray Scott är.

1:35 em  
Blogger Andrea said...

Jag tyckte att Ocean's 12 var rätt värdo tyvärr. En del scener kändes lite grann som "nu kör Brad och George lite improv och det blir ju alltid kul".

Dougray är ingen Clooney direkt, han är väl mer dark and broody, ja, som han var i MI:2. Men han är snygg! :) Och det räcker långt för min del. Jag såg honom först när han spelade sultan i en Hallmarkproduktion av ”Tusen och en natt”. Så bra! :-)

Igår tittade jag några minuter på ett urgammalt "E.R" där Clooney var med. Tänk att det skulle bli en sån stjärna av honom, det kunde man inte tro.

4:47 em  
Anonymous Anonym said...

Det finns en hel ny våg av smarta, nyskapande heist-filmer, så ert resonemang känns onyanserat. Tänker på filmer som The Good Thief och argentinska Nueve Reinas. Dessutom pånyttföds genren just nu för tredje säsongen av BBC-serien Hustle, som nu gör succé även i USA.

9:39 fm  
Blogger Måns said...

Jag kollade en del på första säsongen av Hustle men gillade den inte alls. Men det kanske tog sig?

3:24 em  
Anonymous Anonym said...

Nja, första säsongen var ju en klassiker – det har väl med personlig smak att göra, då.
Tredje säsongen har börjat urstarkt också.

8:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home