torsdag, mars 23, 2006

Poletten som trillade ner

Alla serier med titelmusik av Massive Attack är givetvis lysande. Synd bara att det är först nu - två år efter alla andra som jag till slut har upptäckt House på riktigt efter att ha fått låna första säsongen på dvd av Andrea (tack!).
Jag gillade visserligen det jag sett på Canal Plus tidigare, men det är först efter en ordentlig plöjning som storheten i Hugh Lauries buttre läkare verkligen har slagit mig.

Men det är inte bara Laurie och hans vänskap med självmordssnubben från Döda Poeters Sällskap som gör House så bra. Det är hela persongalleriet, från kärlekskranka och naiva Dr Cameron, via kapitalistsvinet Vogler och prettypojken Chase till ständigt ifrågasättande Forman. Och till sist Sela Ward på det.

Säsongens sista avsnitt, slutscenen med Rolling Stones You can't always get what you want, var dessutom musikmässigt i klass med Brothers in arms-scenen från Vita huset.

3 Comments:

Blogger Andrea said...

Kul att du gillade den! Jag såg ett avsnitt i England i somras, och eftersom jag inte har Canal + (snyft) så slog jag till direkt när jag hittade "boxen" i Kambodja. Jag var lite orolig över kvaliteten, var den ok?

Nu kan jag alltså få tillbaka den och plöja den själv? Du kan få Firefly i utbyte :-)

7:08 em  
Blogger Måns said...

Hannah vill kanske låna den lite till om det går bra... Hon är inte lika snabb som jag. :)

Kvaliteten var helt okej. Några avsnitt som hackar väldigt under vissa stunder, men det var bara att spola förbi. Kan ju bero på min dvd också - Good night and good luck hackade hela tiden här så den gick inte att se överhuvudtaget. Och den vet jag ju funkade hos dig.

7:15 em  
Blogger Andrea said...

Konstigt med Good Night, den gick verkligen utan problem hos oss. Trist.

7:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home