fredag, mars 17, 2006

Tidernas sämsta signatur

Fox nya sitcom The Loop handlar om en snubbe som försöker jonglera karriären som ung chef på ett flygbolag med sitt galna privatliv. Och efter två avsnitt att döma så är den rätt ojämn. Philip Baker Hall är bitvis kul som flygbolagets sura VD, men Eric Christian Olsen (han som gör Jim Carreys roll i Dum och ännu dummare) är olidligt usel.

Sämst av allt är dock signaturen av James Kochalka & The Zambonis (jo, det är sant).

"All the scientists are running around. Looking for the monkey but he can't be found. 'Cause he's down by the pond playing hockey with the kids." Och. Så. Vidare. Finns att lyssna på här, men det är på egen risk.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Precis, en extremt illasittande låttext. Vad har HOCKEY med serien att göra?
Annars gillade jag The Loop rätt mycket, och tyckte inte Olsen föll ur ramen alls. En genomgående bra ensemble, men visst stod Hall (och Mimi Rogers) i särklass.
Osedvanligt många vassa oneliners hade den. Favorit: storebrorsans undran om födelsedagstjejen uppfostrats av Frasier. Och Philip Baker Halls groteska screwball-imitation när han tvingar med ungkillen ut på landningsbanorna för att ge honom lite hår på kulorna.

12:40 fm  
Blogger Måns said...

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att mitt Olsen-hat ganska mycket beror på det jag sett honom göra tidigare. Han stod väl ganska mycket i bakgrunden i de första två avsnitten och Frasierkommentaren var ju kul.
Det är bara det att jag instinktivt får rysningar när jag ser honom...

3:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home