torsdag, mars 16, 2006

She's baaack

Så var äntligen väntan över - efter mer än en månad ett nytt Veronica Mars-avsnitt. Men det blev lite av ett antiklimax. För även om det i princip räcker med att höra ledmotivet för att bli på bra humör (jag har det som ringsignal...) så kan ju manusförfattarna så mycket bättre. Minimysteriet kändes så där, ingen Wallace eller Eli, och vad har hänt med Steve Guttenberg?

Positivt dock att arc-storyn leddes framåt. Och att Mac var tillbaka.

Vad är förresten grejen med alla varianter på Jerry Maguire-citatet "You had me at hello"?. Här kom ännu en - måste vara alla replikskribenters största darling. Känns sådär fräscht va?

3 Comments:

Blogger Andrea said...

Nu får du inte bli arg... Men jag har efter två avsnitt inte riktigt insett Veronicas storhet... Är det en sån där serie man fastnar i eftersom? Eller är jag bara dum nu?

Och jag vet hur galen man kan bli när nån inte "fattar" ens favoritserie. Vet inte hur många gånger jag fick "försvara" Lost förra året...

12:35 em  
Blogger Måns said...

För mig tog det typ tre avsnitt innan började fastna. Det är liiite för mycket karaktärspresentationer i början, men när det börjar rulla på är det omöjligt att sluta titta. :)

Jag har för övrigt slutat kolla på Lost. Pallade en bit in i andra säsongen, men irritationen över att det aldrig händer något blev för stor till slut. Förlåt.. :)

1:33 em  
Blogger Andrea said...

Jag kanske får ta och låna hela säsongen av er, jag har bara tittat på det som gick på SvT igår och förra veckan. Och det är ju mitt i säsongen.

Jag har hoppat in i Lost igen med ganska stor behållning, förra veckan var ett Sawyer-avsnitt som funkade bra men onsdagens Sahid-avsnitt kändes ganska B. Men jag ger inte upp.

4:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home