onsdag, juli 19, 2006

CBS nya strategi - reklam på ägg

De amerikanska tv-bolagen börjar onekligen förstå att använda den nya tekniken.
Redan förra säsongen började ABC webbsända några av sina populäraste serier och satsningen verkar ha varit en framgång.
Nu är det dock konkurrenterna som visar att de är en del av samtiden.

NBC låter Netflixabbonenter (Netflix är en filmuthyrare på nätet som går som tåget) förhandstitta på två av kanalens stora höstserier. Dels sjukt emotsedda Studio 60 on the Sunset Strip men även thrillerdramat Kidnapped. Allt för att skapa buzz veckorna innan premiärerna i tv.

CBS väljer dock en betydligt roligare väg. Med hjälp av en ny laserskrivare, egentligen avsedd för datummärkning, tänker kanalen trycka reklam för sina serier på 30 miljoner ägg. Dessutom ordvitsande sådan - typ: "CSI - Crack the case on CBS" eller "Shark - Hard boiled drama".

Fantastiskt, eller hur?

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Även om jag verkligen hatade "No Logo" så skulle jag tycka att det var lite jobbigt med reklam på maten!

6:48 em  
Blogger Måns said...

Men om man nu ska ha reklam på mat är ju ägg den perfekta billboarden.

Man tar upp ett, skrattar åt en ordvits och sen slänger det knäckta skalet.

Äggen ligger ju dessutom dolda i en kartong innan så man slipper ju tröttna på att se det.

8:16 em  
Blogger Anders said...

Jag tycker vi ska ge reklambranschen upphovsrätten till insidan på våra ögonlock, det borde ju gå att tatuera med självlysande färg, va?

2:48 em  
Blogger Konrad Olsson said...

Dumburken, kom tillbaka!

7:26 em  
Anonymous Anonym said...

Var fan är du nånstans.

4:55 em  
Anonymous Anonym said...

Haha ja det var faktiskt en rolig ide! =)

11:25 em  
Anonymous Anonym said...

lasa hela bloggen, ganska bra

2:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home