måndag, maj 22, 2006

Nedräkningen fortsätter - en dag kvar till finalen av 24

Det tar emot att behöva säga det. Men en död presidenthustru skulle kunna lyfta världens bästa thrillerserie ännu ett snäpp till nästa säsong. Därför håller jag tummarna för att Martha Logan får bita i gräset i morgon.

Själv befinner jag mig på resande fot och kommer därför på först nu att jag inte kan se 24-finalen förrän i morgon kväll. Snacka om dålig tajming! Här har man svettats igenom 22 veckor, och så dröjer upplösningen flera timmar mer än planerat. Spöstraff till mig själv.

Tills dess kan jag iallafall trösta mig och ladda med NY Posts intervju med Jean Smart (Martha Logan) där hon berättar att hon och Greg Iitzin (President Pussy) skrivit en egen bakgrundshistoria till sina karaktärer, för att göra porträtten mer levande.
"I think they were at one point, quite happy," she says. "I think she was the good young senator's wife, the good young congressman's wife and I think that they were both very idealistic. They were once a good team.
Sött.

Martha Logans förvirrade, och på senare tid desillusionerade, karaktär har liksom puttrat på i bakgrunden som en av de naggande behållningarna den här säsongen. Därför känns det ju lite bittert att sannolikheten att båda överlever finalens dubbelavsnitt får ses som väldigt slimma. Men måste jag välja blir det enkelt - ge oss änkemannen Charles Logan. Berövad från sin fru kan den megalomaniske presidenten bli en ännu större tv-personlighet. Dubbelsweet.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det GLÄDER mig att du är bortrest och inte hinner blogga i morgon fm om finalen. Själv har jag nämligen blivit beroende av att kolla 24 högupplöst, och de tyngre filerna (720p) dyker ju inte upp förrän dagen efter 350MB-versionerna.

6:40 em  
Blogger Konrad Olsson said...

Jag håller med Kjell. Förra tisdagen höll jag på att spoilas sönder och samman när jag klickade in på Dumburken innan jag kollat avsnittet på kvällen!
Ahh, dessa underbara blogg-problem!

11:36 em  
Blogger Konrad Olsson said...

Har ni föresten sett det här, en 6 minuters Studio 60-preview:
http://www.youtube.com/watch?v=zl0isLMhhkY

11:39 em  
Blogger Måns said...

Vafalls! Jag som alltid försöker vara så försiktig... :)
Tack för Studio60-previewen, Konrad. Dessvärre tillåter inte den trådlösa internetförbindelse jag för närvarande snyltar på något Youtubande. Den får också dröja till imorgon kväll. Suck.

11:59 em  
Blogger Konrad Olsson said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

1:46 fm  
Blogger Konrad Olsson said...

Ingen fara, min kringla-W sitter i ryggmärgen! :-)

1:47 fm  
Anonymous Anonym said...

ni glömmer vem som är huvuderson i 24

6:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home